Ugrás a fő tartalomra

kerekdombon voltunk ifin

kerekdombon voltunk ifin

 gondoltam, megér a vasárnapi ifi egy blogbejegyzést …

… találkoztunk a templom udvarán 5-kor, sajnos nem fértünk be mind az autókba, négyen busszal jöttek (taps!). ahhoz képest, hogy azt hittük, kevesen vagyunk, az elején jóval többen voltunk, mint a kerekdombiak, de aztán ők is összegyűltek.

csaba, miután nagy szeretettel köszöntött minket, bejelentette, hogy paizs józsi fog előadást tartani nekünk. ennek én eléggé megörültem, mert mindig olyan nehezen indul el egy beszélgetés, ha egyáltalán elindul két majdnem ismeretlen társaság között, de az előadásra csak figyelni kell, s nem kell ilyesmiken izgulni. aztán énekeltünk…

józsi áhítattal kezdte az alkalmat, s én az elején kicsit össze voltam zavarodva, nem értettem, hogy ezt most az előadás, ennyi az egész?! vagy még ezután jön? persze azután jött.

azt hiszem, az előadás igazán élvezhető volt..  
leírtam azt a tíz pontot, hogy gondolkodhassunk rajta, ha van kedvünk.  

(fiatalokat érintő) társadalmi hatások:
  1. elmagányosodás
  2. az ember társas lény mivoltának megváltozása (nem tudom pontosan, mi a különbség az első kettő között, lehet, hogy én írtam rosszul)
  3. gyökértelenség (család, gyülekezet, nemzet)
  4. individualitás
  5. konfliktus-társadalom (pl. reklámok)
  6. a személyiség válsága (aki vagyok ≠ akinek látszani akarok)
  7. élménytársadalom
  8. e-világ
  9. értékválság
  10. ideák világa (tudjátok, a pillangók)

előadás után beszélgettünk egy keveset. nem alakult ki igazán jó beszélgetés, talán nem is volt föltétlenül szükséges. azért elhangzottak érdekes gondolatok, meg kérdések..

amit ezután játszottunk, azt hiszem nem volt éppen a világ legjobb játéka, dee, engem legalábbis, nagyon-nagyon felszabadított és megvidámított és feldobott és olyan jó hangulatom lett utána. elég sokat kacagtunk:D
Superman 4 hibával
Pál, Kata, Péter egy hibával
Gyermek vagyok sok hibával




aztán kaja, pia (kösz ló a teát:P)

 amikor hazajöttem, olyan jó kedvemben voltam, mint régóta nem. (azt hiszem, mióta elkezdődött az egyetem.) és azon gondolkodtam, hogy vajon mitől? s hogy mitől van az, hogy néha ifiről olyan feldobva jövök haza?
meg azon is gondolkodtam, hogy azok az emberek, akikből biztos nem nézném ki, hogy valami közük is van ehhez a jézusos dologhoz, vajon mért járnak ifire?

na, hát nem nagyon tudom a választ ezekre a kérdésekre, de úgy örültem annak vasárnap este, hogy van ifi, és én oda járok, hogy írtam is egy mailt istvánnak, hogy írhatok-e a blogra. ma, amikor elkezdtem írni, mintha kicsit elszállt volna az ihlet, de azért igyekeztem összeszedni a tegnapi gondolatokat.

na jó hetet nektek!
jó kisztpróbát, akinek van!

ágó 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan olvass Bibliát?

                                            Nagyon sok fiatal számára problémát jelélenthet az, hogy hogyan is olvasson Bibliát.  Sokan nem tudják, hogy hol is kezdjék az olvasást, másoknak meg egyszerűen nem keltette fel semmi és senki a figyelmét arra, hogy a szent Könyvet olvassa. Számunkra, ifisek számára problémát jelentett a Biblia olvasása. Kiváncsiak voltunk, de mivel sose tudtuk hol is kezdjük, ezért inkább más programot választottunk helyette.       Szerencsénk volt megismerni Márton Istvánt, aki egy ifis alkalman megmutatott egy "trükköt”, vagy inkább nevezzük módszernek, ami hozzá vezetett minket ahhoz, hogy a Bibliát olvassuk.  Ez egy olyan gyakorlat volt, amit otthon is kipróbáltunk és működött.      Hogyan is olvassunk Bibliát? Azon a bizonyos ifjusági bibliaórán Pál apostolnak a rómaikakhoz írott levelének 12. részével foglalkoztunk. Közösen elolvastuk az igét, majd István arra kért, hogy magunkban olvassuk újra és a számunkra fontos szavakat mondjuk k

Blog indul

Lassan de biztosan alapon elkészült a Kolozsvár-Felsővárosi Református Egyházközség ifjúsági csoport, azaz a Kakasos IFI blogja. Sok szeretettel hívok mindenkit, hogy rendszeresen olvassa, nézze az oldalt, melyet hetente, sőt, alkalom adtával naponta fogok frissíteni.

ifi tábor 2017

2017. július 26 - 29. között Sinfalván került sor az idei Kakasos ifi táborra. Páran a résztvevők közül elmondták, hogy milyen volt nekik. Olvassátok szeretettel. " ...háát nem is tudom mivel kezdjem... ami talán a legjobban tetszett az az volt, hogy rátok Lacival barátként lehetett tekinteni, lehetett viccelődni vagy akár őszintén beszélgetni. Tetszett az, hogy megvolt az a jó hangulat, ami előhozta belőlünk azt, hogy merjünk megszólalni és elmondani amit gondolunk. Teljes egészében egy nagyon jó tábor volt aminek egyetlen problémája a rövidsége volt, és szerencsésnek érzem magam, hogy ott lehettem " Kiki Kiki és "Szomszédnéni" "Az elmúlt napokban egy olyan ifi táborban vehettem részt, amely során rengeteg új élménnyel gazdagodtam. Eddig, ha arra gondoltam, hogy ifi tábor, rögtön a sok bibliaóra és az unalmas beszélgetések jutottak eszembe. Ez a tabor viszont bebizonyította számomra azt, hogy úgy is lehet Istenről beszéln